Lipsa șoferilor din Marea Britanie generează o criză de alimente și un viitor incert

Lipsa șoferilor din Marea Britanie generează o criză de alimente și un viitor incert
Publicat: 09/09/2021, 12:36
Actualizat: 09/09/2021, 12:37

Marea Britanie se confruntă cu o penurie de șoferi de camioane atribuită pandemiei, dar și Brexit-ului, în urma solicitărilor cerute de șoferi potrivit cărora este nevoie de modificarea regulilor de imigrație. Șefii supermarketurilor au avertizat că lipsa șoferilor ar putea duce la probleme majore în lanțurile de aprovizionare, care ar putea dura până la Crăciun. Cu toate acestea, guvernul spune că industria transporturilor și a comerțului cu amănuntul trebuie să pregătească noi șoferi.

Potrivit BBC, Marea Britanie se confruntă în prezent cu un deficit de 100.000 de șoferi, dintr-un total de aproximativ 600.000, existenți înaintea pandemiei. Acest lucru a crescut semnificativ, deși a existat o penurie de aproximativ 60.000 de șoferi înainte de Covid, în principal din cauza modificărilor regulilor de migrație ca urmare a Brexit-ului .

Mulți șoferi europeni s-au întors în țările lor de origine sau au ales să lucreze în alte sectoare. În plus, birocrația crescută implicată în călătoriile către și dinspre Marea Britanie înseamnă adesea costuri mai mari pentru șoferii care sunt plătiți pentru distanță, mai degrabă decât pentru timp.

Și modificările regimului fiscal britanic post-Brexit pot însemna, de asemenea, că munca în Marea Britanie este mai puțin atractivă pentru mulți șoferi de vehicule grele.

Nivelurile de salarizare din industrie sunt relativ scăzute, cu ore lungi, ceea ce a determinat o serie de firme să facă publice ratele de salarizare.

Șoferii care lucrează în prezent în industrie raportează o serie de alte probleme din sector, cum ar fi scăderea accesului și calitatea facilităților.

În plus, vârsta medie a unui șofer de vehicule grele în Marea Britanie este de 55 de ani, astfel încât industria are o rată ridicată a pensionărilor.

Ce impact are lipsa șoferului de camioane

Alături de problemele din alte sectoare cheie, deficitul masiv al șoferilor de camioane contribuie la probleme semnificative ale lanțului de aprovizionare în întreaga economie a Regatului Unit.

Unele sectoare se confruntă cu dificultăți de câteva luni, cu toate acestea problema pare să fi devenit deosebit de acută în ultimele săptămâni.

Industria ambalării cărnii și a industriei mai largi de prelucrare a alimentelor se numără printre sectoarele care suferă cele mai acute probleme de personal.

Din cauza aceleiaşi penurii, dar şi a lipsei de forţă de muncă în general, cultivatorii de legume din Scoţia sunt nevoiţi să arunce tone de legume.

Confederaţia Industriei Brita­nice (BCI) avertizează că ar mai putea trece încă doi ani până când problema penuriei de forţă de muncă ce pune presiune pe lanţurile de aprovizionare şi productivitatea din Marea Britanie va fi soluţionată, potrivit export.org.uk.

Marea Britanie se confruntă şi cu o penurie de produse chimice necesare tratării apelor pe fondul Brexitului.

Autorităţile britanice au suspendat reglementările privitoare la tratarea reziduurilor din cauza unei crize de produse chimice necesare în condiţiile în care lanţurile de aprovizionare sunt sub presiune din cauza Brexitului, notează Bloomberg.

Marea Britanie nu este singura țară care se confruntă cu o criză a șoferilor de camioane

Europa are un deficit estimat la 400.000 de șoferi. Dar nici o altă țară nu a simțit dublul impact al Regatului Unit, scrie Aditya Chakrabortty, un editorial pentru The Guardian.

Această combinație a dus la un miniexod de muncitori din Marea Britanie: mai mult de unul din patru muncitori bulgari și români au plecat de la începutul anului 2020, un motiv pentru care rafturile din supermarketurile britanice sunt goale, fructele nu au fost recoltate, a scris Chakraborttty.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Trebuie să-l oprim pe prostul ăsta”: Reacțiile campionilor mondiali de box după meciul dintre Mike...
Interpretul de muzică populară, Igor Cuciuc, și-a pierdut singurul copil! Andreea a căzut secerată la...
FOTO. Fiica lui Ilie Dumitrescu, apariție incendiară!
Povestea tânărului care a ajuns milionar la 24 de ani. De ce a ales să...
Legenda boxului vs. fenomenul digital: Cum s-au pregătit Mike Tyson și Jake Paul pentru confruntarea...
Scandal după moartea lui Prigoană. Bahmuțeanu îi cere ajutorul lui Ciolacu pentru a-și recupera copiii:...
Un semnal din spațiu care simulează un mesaj de la extratereștri a fost descifrat după...
Regina Întunericului rupe tăcerea, la o zi după înmormântarea secretă a lui Prigoană: 'Nu și-a...
Nu mai cumpăra ACESTE 7 alimente congelate. Se găsesc în toate supermarketurile din România! Ce...
Doi tineri, de 17 şi 21 de ani, au murit carbonizaţi în maşina care a...
Cine e, de fapt, polițistul spânzurat în Valea Nucarilor: Era îmbrăcat în haine civile, nu...
A murit Elena Caragiu, fosta soție a lui Toma Caragiu. După pierderea soțului în cutremurul...
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primesc Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Ce fel de dubă poți să conduci cu permis Categoria B?
Mike Tyson după meciul cu Jake Paul: Nu regret că am urcat în ring pentru...
Trăsătura SURPRINZĂTOARE pe care o au toți CÂINII inteligenți!
Marea actriță a României a MURIT. Viața sa, un adevărat film: Fie iertată și neuitată!
Klaus Iohannis, pe final de mandat. Se laudă că nu a avut concediu
UEFA a luat prima decizie dupe ce Kosovo a abandonat meciul cu România. De ce...
Văduva lui Silviu Prigoană, declarații bombă după decesul omului de afaceri
VIDEO S-a lăsat Silviu Prigoană influențat de soțiile pe care le-a avut, de-a lungul timpului?...
Andreea Bănică, aspru criticată pentru o ținută provocatoare! Delia intervine în scandal: ”M-a șocat să...
BANCUL ZILEI. Ardeleanul: – Domnule doctor, m-o tot durut capul şi mi-o zis cineva că...
Mary Seacole, îngerul din războiul Crimeii